Sopimusehdot

Voimassa 31.7.2017 alkaen

 

1. Yleiset ehdot

Caffi.fi on Bean & Burner Oy:n (y-tunnus 2399627-7) markkinapaikka.Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Caffi.fin (caffi) ja sen asiakkaiden (Asiakas) välillä Internetin kauppasovelluksen (koritilauksen) välityksellä tapahtuvassa kaupassa. 

Caffin välittämien palveluiden ja tuotteiden osalta sovelletaan myös kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja. Caffilla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa caffi.fi -kotisivuilta.

Caffi ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Caffin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Caffi on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

 

2. Asiakas ja tietosuoja

Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Bean & Burner Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaiden tiedot on tallennettu Caffi.fi -asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Bean & Burner Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti.

Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä Caffi.fi -kotisivulla. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Caffin asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Bean & Burner Oy, Askonkatu 13 A, 15100 LAHTI. Täydellinen rekisteriseloste löytyy osoitteesta www.caffi.fi/rekisteriseloste

Caffi.fi -sivustolla käytetään evästeitä (eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka caffi.fi - verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

Asiakas vastaa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Asiakas on vastuussa asiakastunnuksensa ja salasanansa salassapidosta ja on velvollinen säilyttämään asiakastunnustaan ja salasanaansa huolellisesti.

 

3. Tuotteiden hinnat

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Caffi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta.

 

4. Tuotteen tilaaminen  

Internetin välityksellä tapahtuvan tilauksen yhteydessä sitova kauppasopimus syntyy, kun caffi on vahvistanut tilauksen. Kaikki toimitetut tuotteet ovat caffin omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu. 

 

5. Kahvikirje -palvelu

Palvelu on voimassa toistaiseksi, ellei sitä ole tehty määräajaksi. Palvelu sisältää säännöllisesti toimitettavan kahvikirjeen asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaan osoitteeseen asiakkaan määrittämin aikavälein (1 krt/viikko, 2krt/kuukaudessa, 1 krt/kuukaudessa). Palvelun ensimmäinen tilaus pyritään tekemään 24 tunnin sisällä sen vastaanottamisesta. Caffi määrittää yksipuolisesti kunkin kahvikirje-palvelu sisällön. Sisällön määrän ja jauhatuskarkeuden asiakas valitsee palvelua tilatessaan Caffi.fi -sivuilla olevien attribuuttien mukaisesti. Asiakas ei voi keskeyttää toistaiseksi voimassa olevaa Kahvikirje -palvelua määräajaksi. 

Tilauksen hinta määräytyy kahvin tilauskoon perusteella. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ellei toisin ole mainittu. Toimitus veloitetaan erikseen. Kulloinkin voimassaoleva hinnasto näkyy Caffin verkkosivuilla. Caffilla on oikeus yksipuolisesti muuttaa hintoja Kahvikirje -Palvelun jatkuessa. Caffi ilmoittaa asiakkaalle muutoksista hinnastossa palvelun jatkuessa.

Kahvikirje -palvelun maksutavat ilmenevät sopimusehtojen kohdasta 6. Kahvikirje -pavelussa asiakas antaa Caffille oikeuden veloittaa asiakasta automaattisesti tästä sopimuksesta johtuvien maksujen osalta. Asiakas suostuu allekirjoittamaan maksujen suorittamisen kannalta tarvittavat asiakirjat ja pitämään palvelun maksua varten tarvittavat varat saatavilla valitun maksutavan kautta jokaisena eräpäivänä. Lähetykset veloitetaan automaattisesti asiakkaan antamien maksutietojen perusteella. Ensimmäisen lähetyksen veloitus tapahtuu ostohetkellä. Tämän jälkeen veloitus tapahtuu asiakkaan valitseman tilaustyypin mukaisesti niin, että kulloinkin laskutetaan etukäteen seuraavan neljäntoista (14) vuorokauden sisällä saapuvat Kahvikirjeet. Mikäli erääntynyttä maksua ei pystytä veloittamaan asiakkaalta maksuhuomautuksesta huolimatta voi Caffi päättää Kahvikirje -palvelun välittömästi. Viivästyneestä maksusta Caffilla on oikeus periä korkolain mukaista viivästyskorkoa sekä kohtuullinen maksuhuomautusmaksu. 

Toistaiseksi voimassa olevan Kahvikirje-palvelun irtisanomisaika on 28 vuorokautta. Kirjallinen irtisanominen lähetetään Caffille sähköpostilla asiakaspalvelu@caffi.fi tai osoitteeseen Bean & Burner Oy, Askonkatu 13 A, 15100 LAHTI. Määräaikainen Palvelu päättyy automaattisesti, kun asiakkaan etukäteen maksama jakso loppuu, ellei asiakas ole ennen kyseisen jakson loppumista suorittanut maksua uudesta määräaikaisesta palvelusta.

  

6. Maksaminen 

Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät Caffi.fi - sivuilta

Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Pankki- ja korttimaksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle. Muiden maksutapojen osalta Verifone Finland Oy toimii maksutapahtumatietojen välittäjänä, jolloin maksun vastaanottajana näkyy Bean & Burner Oy.

Verifone Finland Oy
Vantaankoskentie 14
01670 Vantaa
Asiakaspalvelu: 020-7535192
Sähköposti: kuluttaja@verifone.fi
www.verifone.fi

Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta yritysmyyntimme kautta. Lisätietoa saat joko sähköpostilla osoitteesta yrityspalvelut@caffi.fi.

Collector Lasku ja Osamaksu ovat Collector Credit AB:n tarjoamia maksutapoja. Luoton tarkemmat kuvaukset ja luoton myöntäjän tiedot on eritelty ostoskorissa lain vaatimalla tavalla.

 

7. Toimittaminen

Caffi.fi - verkkokauppa toimittaa tilauksia vain Suomeen. Toimitukset muualle vain eri pyynnöstä ja sopimuksesta. 

Lisätietoa toimitusmuodoista ja niiden palvelusisällöstä voit lukea verkkosivuiltamme. Yksittäisen tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä.

Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään 24 tunnin sisällä sen vastaanottamisesta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

Caffi.fi ei vastaa kuljetusyhtiötä kohdanneista esteistä kuljetuksessa. Tilaus toimitetaan force majeure -varauksin (lakko, toimitusvaikeudet, tuotannolliset häiriöt, henkilökunnan sairastuminen ym.). Caffi ei suorita hyvitystä ylivoimaisen esteen takia toimittamatta jääneestä tuotteesta. Mikäli jotakin tilattua tuotetta ei ole saatavilla, Caffi pidättää oikeuden kaupan perumiseen ja palauttaa Asiakkaalle tämän tekemän maksun.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa.

 

8. Palauttaminen 

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä ilmoittamalla siitä peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla Caffi.fi -verkkokaupalle viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta.Vastaanottopäivää ei lasketa peruuttamisaikaan. Palautettavan tuotteen tuotepakkauksen tulee olla avaamaton, tuotteen tulee olla käyttämätön, uuden veroinen ja myyntikuntoinen. Asiakas voi palauttaa tilatun tuotteen peruuttamisajan kuluessa: Bean & Burner Oy, Askonkatu 13 A, 15100 LAHTI. HUOM! Asiakas vastaa palautettavan tuotteen lähetyskustannuksista. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti. 

Asiakkaan tulee säilyttää kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes Caffi vahvistaa palautuksen vastaanottamisen. 

 

9. Takuu, tuki ja virhevastuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Asiakas on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa.

Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Asiakas ohjataan ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan tai heidän huoltoyhtiöön, koska tämä nopeuttaa huoltoa ja on näin ollen asiakkaan etujen mukaista. Tuotteen voi aina toimittaa myös Caffin asiakaspalveluun (Bean & Burner Oy, Askonkatu 13 A, 15100 LAHTI).

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Caffi ei ole vastuussa asiakkaan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja Caffille aiheutuneet kustannukset.

Säilytämme tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

Caffi vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty. Lisätietoa saa sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@caffi.fi.

 

10. Reklamaatio

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Caffi pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@caffi.fi tai kirjeenä Bean & Burner Oy, Askonkatu 13 A, 15100 LAHTI.Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta täyttämällä palautelomake.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). 

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

 

11. Yritysasiakkaiden lisäehdot

Caffi ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Caffin (Bean & Burner Oy) korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Caffin vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Caffi pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Caffi säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

Caffi (Bean & Burner Oy) ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa.Caffi ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Caffin sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Caffin (Bean & Burner Oy) sopimusehtojen kanssa.

 

Caffi (Bean & Burner Oy)

Askonkatu 13 A

15100 LAHTI

y-tunnus 2399627-7